Fit Tarifler

Kinoa, Avokado ve Kavrulmuş Nohut Salatası

Kinoa, Avokado ve Kavrulmuş Nohut Salatası 

Hiç kavrulmuş nohut duydun mu? Tek yapman gereken bu küçük protein toplarını bir miktar baharatla çeşnilendirmek ve fırınlamak. Nohutun hoş tadı taze baharatlarla birleşince, fırından bir lezzet patlaması çıkıyor. Kinoa salatamızla birlikte sofraya yeni ve farklı bir tat getiriyor!

Malzemeler (1 porsiyon için)

Kinoa (50 g)

Haşlanmış nohut (200 g)

Zeytinyağı (1 çay kş., 7 mL)

Tuz ve karabiber (dilediğin miktarda)

Kırmızı toz biber (paprika) (dilediğin miktarda)

Keklik otu (dilediğin miktarda)

Kuzu marulu (kuzu gevreği olarak da bilinir, semizotuna benzer küçük yapraklı bitki) (40 g)

½ Avokado (110 g)

Hazırlanışı:

Ufak bir tencereye yaklaşık 500 ml su koy ve kinoayı ilave et. Su kaynadıktan sonra altını kıs ve 10 dakika daha hafif ateşte pişir.

Kinoa pişerken nohutların suyunu süz ve bir kaseye al.

Bir tatlı kaşığı zeytinyağı ve dilediğin miktarda tuz, karabiber, kırmızı biber ve keklik otu ilave et ve iyice karıştır.

Daha sonra pişirme kağıdı serdiğin fırın tepsisine dök ve 220°C’de yaklaşık 20 dakika fırınla.

Kuzu marulu yapraklarını yıka ve bir tabağa al.

Haşlanmış kinoaları tuz ve karabiberle tatlandır ve kuzu marulunun üzerine koy.

Son olarak, nohutları fırından al ve avokado ve salata ile servis et.

Afiyet Olsun!

Besin Değerleri

1 Porsiyon için

Kalori     681 kcal

Protein    26,2 gr

Karbonhidrat   69,1 gr

Besinsel lif    28,4 gr

Şeker    7,5

Yağ    27,0

Doymuş Yağ    4,7

Tekli Doymamış Yağ    15,2

Çoklu Doymamış Yağ    5,2

Diğer
Kolesterol    < 1 mg

Sodyum    21 mg

Tuz    0,1 gr

Mineraller

Potasyum    1614 mg

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0