İyi Yaşam

YAVAŞ METABOLİZMAYI DÜZELTMENİN 7 YOLU!

Mitokondrilerin işlevlerini ve sayısını arttırmak için atılacak 7 adım:

1- Bol miktarda sağlıklı yağ yiyin.
2- Renkli yemeye özen gösterin.
3- Şeker ve undan uzak durun.
4- Rakamlara takılmayı bırakın.
5- Daha fazla ve daha hızlı hareket edin.
6- Enerjinizi destekleyecek besin takviyeleri alın.
7- İyi uyuyun.

1- Bol miktarda sağlıklı yağ yiyin.

Avokado, kuruyemiş ve tohumlar, deniz balıkları mitokondrilerimizin tercih ettiği yakıt olan sağlıklı yağ kaynaklarıdır. Benim favorim orta zincirli trigliserid nedir ve hindistan cevizi yağında bulunur.

2- Renkli yemeye özen gösterin.

Renkli, antioksidan yönünden zengin sebzelerin bolca tüketilmesi sağlıklı mitokondri için ve oksidatif stresi azaltmak için çok önemlidir.

3- Şeker ve undan uzak durun.

Yüksek glisemik indeksli ve yüksek karbonhidrat

içerikli yiyecekler mitokondriler üzerinde inanılmaz bir baskı yaratır. Aslında çabuk emilebilen karbonhidrat lar tüm sistemi tahrip eden en büyük etkendir.

4- Rakamlara takılmayı bırakın.

Mitokondriler için kalite miktardan çok daha önemlidir. Miktar olarak da vücudu kıtlık moduna sokmayacak

kadar yemek gerekir.

5- Daha fazla ve daha hızlı hareket edin.

Araştırmalar aralıklı , yani 30-60 saniye egzersiz sonra birkaç dakika dinlenme şeklinde yoğun egzersiz yapmanın etkili olduğunu gösteriyor. Bunun yanında kuvvet arttırıcı egzersiz de yapılırsa mitokondri işlevleri ve sayısı artar.

6- Enerjinizi destekleyici besin takviyeleri alın.

Bunlar coenzim Q10, alfa-lipoik asit, N-asetil sistein, karnitin, B-kompleks vitaminleri ve omega 3 yağlarıdır.

7- İyi uyuyun.
Araştırmalar yetersiz uykunun inflamasyonu arttırdığını, kalp hastalığı riskini yükselttiğini, bağışıklık, beyin ve hücresel performansları baskıladığını gösteriyor. Gecede 8 saatlik deliksiz uyku uyumaya özen gösterin.

Sonuç olarak, mitokondrilerinize önem verin ki metabolizmanız hızlansın, sağlıklı ve fit olun.

 

Dr. Mark Hyman

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0