samet tanoglu wellness
Fit Tarifler

Mantar & Brokolili Tavuk

Tek bir tavada hazırlayabileceğin birçok lezzetli yemek var. Bizler, hazırlaması süper kola, uğraştırmayan tariflerin fanatiğiyiz. Mesela düşük kalorili Mantar & Brokolili Tavuk tarifimiz pratik olmasının yanı sıra, lezzetli, gevrek ve düşük kalorili!

Malzemeler (2 Porsiyon)
• Mantar (300 g)
• Brokoli (300 g)
• 2 Diş sarımsak (6 g)
• Fileto tavuk göğsü (200 g)
• Susam yağı (2 çay kş., 14 mL)
• 1½ Taze soğan (30 g)
• Ilık su (100 mL)
• Soya sosu (25 mL)
• Bal (1 çay kş., 10 g)
• Pul biber (dilediğin miktarda)
• Tuz ve karabiber (dilediğin miktarda)

Hazırlanışı:
1- Mantarları temizle, brokoliyi yıka. Daha sonra mantarları dilim dilim doğra, brokoliyi çiçeklerine ayır.
2- Sarımsağın kabuğunu soyarak ez ve bir tavaya al.
3- Tavuğu lokma büyüklüğünde parçalar halinde kes. Tavukla birlikte susam yağının yarısını da sarımsakların olduğu tavaya al ve gevrekleşene kadar kızart.
4- Bu sırada taze soğanı halka halka doğra. Soğan, mantar ve brokolileri de tavaya ekle ve yaklaşık 7-10 dakika kızart.
5- Su, soya sosu ve balla sulandır. Pul biber, tuz ve karabiberle çeşnilendir ve servis et.
6- Afiyet olsun.

Besin Değerleri (1 porsiyon için)

Kalori – 292 kcal

Protein – 36,4 gr

Karbonhidrat – 11,3 gr 

  • Besinsel lif – 7,7 gr
  • Şeker – 10,4 gr

Yağ – 9,0 gr

  • Doymuş Yağ – 1,4 gr
  • Tekli Doymamış Yağ – 3,2 gr
  • Çoklu Doymamış Yağ – 3,8

Diğer

  • Kolesterol – 58 mg
  • Sodyum – 828 mg
  • Tuz – 2,1 gr
  • Mineraller
  • Potasyum – 1.328 mg

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0