İyi Yaşam

BESLENME NOTLARI

Dengelenmiş ve Çeşitlendirilmiş Gıdalardan Oluşan Bir Beslenme Düzeni

Vücudumuz, temel besin maddelerini almak için çeşitlendirilmiş ve dengelenmiş bir beslenme düzenine
ihtiyaç duyar. Bu beslenme düzeninde dikkat etmeniz gereken bazı unsurlar vardır:

• Makro besin maddelerinin; karbonhidratların, lifin, az yağlı proteinlerin ve doymamış yağların doğru miktarlarda
tüketimi.

• Mikro besin maddelerinin; vitaminlerin, minerallerin ve önemli elementlerin dengelenmiş miktarlarda tüketimi.

• Şeker ve tuzun sınırlı miktarda tüketimi.

• Günde en az beş porsiyon olacak şekilde gerekli besin öğelerinin temini için taze meyve ve sebze tüketimi.

• Günde en az 2 litre su tüketimi.

 

Dengeli beslenme:

• Sağlıklı bir vücuda sahip olabilmek için yemeyi tercih ettiğiniz besinlerin yanı sıra, bunları ne zaman yediğiniz de önemlidir. Uyku sırasında kaybedilen temel besin maddelerini ve suyu geri almak için güne sağlıklı, besleyici bir kahvaltı ve bol sıvı tüketimi ile başlamak gereklidir. İyi bir kahvaltı, güne enerjik bir şekilde başlamanızı ve metabolizmanızın canlanmasını sağlar.

• Gün içinde makul ölçüde öğünler ile sağlıklı atıştırmalıkların tüketimi, enerji seviyesini düzenlemeye yardımcı olur ve bizi sağlıksız beslenme alternatiflerine yönelten enerji dalgalanmalarını engeller. Enerji ve gıda tüketiminizi yönetmek için iyi yöntemlerden biri de her gün üç büyük öğün yemek yerine daha küçük beş öğün
tüketmektir.

• Akşamın ilk saatlerinde yenen, bolca taze meyve ve sebze içeren, hafif, dengelenmiş bir yemeğin sindirimi, yatmadan hemen önce yenen ağır bir akşam yemeğinin sindirimine göre çok daha kolay olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0